Veganska kozmetika je trend! | Be pure


Besplatna dostava iznad 300 kuna

Ljepota bez kemikalija i iz prirodnih izvora uključuje kozmetičke proizvode povezujemo s pojmom čista ljepota. Takva ljepota postaje sve veći trend kako u svijetu tako i u Hrvatskoj. Definiciju je teško oblikovati jer potrošači različito percipiraju taj pojam. Neki će reći da je to veganska kozmetika, neki da je prirodna, neki da je ekološki prihvatljiva, a mi se slažemo sa svima. Bilo kako bilo, čista ljepota sve je popularnija i oslanja se na majku prirodu.

Kako ljudi imaju veći pristup informacijama o proizvodnji hrane, sve su manje skloni konzumiranju životinjskih proizvoda. Samim time, počinju istraživati ​​proizvode za njegu kože i kose, make-up proizvode itd. što potiče rastuće zanimanje i potražnju potrošača za veganskim kozmetičkim proizvodima.

Percipirani kao ljudi koji su svjesni zdravlja ili vrlo izbirljivi ljudi kada je u pitanju hrana na tanjuru, vegani su u trendu.

Mnoge slavne osobe su vegani pa tako ohrabruju i obožavatelje da postanu vegani, npr. Beyoncé i Jay-Z – ako ne iz etičkih razloga, onda zbog zdravstvenih i ekoloških prednosti. U izvješću iz 2018. godine, veganska prehrambena industrija zabilježila je 20-postotni rast u odnosu na prethodnu godinu, a prodaja je dosegla vrhunac od 3,3 milijarde dolara. (izvor: www.nytimes.com; New York Times)



Sve ovo primijetili su proizvođači u industriji ljepote. Naime, ljepota slijedi hranu – mnogo sastojaka koje koristimo u hrani koriste se i za ljepotu, na primjer kokosovo ulje, a da ne govorimo o voću, pa čak i povrću.

Potražnja za veganskom kozmetikom među mladim generacijama tzv. “Milenijalcima”, a slijedi ju generacija Z, primarni su stimulans rastu tržišta.

Zabrana upotrebe životinjskih proizvoda kao što su dlake, krzno i ostali dijelovi životinja u proizvodnji kozmetike, kao i testiranje proizvoda na životinjama u zemljama Europe potiče rast tržišta kozmetičkih proizvoda na bazi biljaka, odnosno etičkom poslovanju organizacija. Isto tako, sve veća briga za zdravlje i sigurnost, odnosno osviještenost o zdravlju i ekološka osviještenost potrošača potiče potražnju za alternativnom kozmetikom.

Veganska kozmetika je trend!
Rast tržišta kozmetičkih proizvoda na bazi biljaka
Zabrana testiranja proizvoda na životinjama u zemljama Europe potiče rast tržišta kozmetičkih proizvoda na bazi biljaka.


Analizirajući ponašanje i preferencije potrošača, tvrtke inoviraju i lansiraju nove proizvode kako bi zadovoljili zahtjeve kupaca. Štoviše, udobnost potrošača također se rješava prilikom dizajniranja proizvoda i njegovog izgleda pakiranja. Zato proizvođači sve više za pakiranje koriste ambalažu koja se može kompostirati ili je napravljena od recikliranog materijala.  Također, prirodno dobiveni proizvodi pomažu u smanjenju onečišćenja i ovisnosti o kozmetičkim proizvodima na bazi nafte. Samim time, proizvođači kozmetike svojim naporima i inovacijama u proizvodnji proizvoda dodaju veći udio vrijednosti konačnom proizvodu.

Veganska ljepota znači odsutnost životinjskih sastojaka, dok se “cruelty free” odnosi na proizvod koji se ne testira na životinjama. Moguće je da je veganski proizvod testiran na životinji ili da proizvod bez okrutnosti sadrži sastojke životinja. S obzirom da je lako odabrati hranu koja je veganska, kod proizvoda za ljepotu je to teže i zato postoji velika potreba da proizvodi budu označeni, na primjer PETA oznakom. Također, važno je reći da to što su proizvodi veganski ne znači da ne sadrže kemikalije. Međutim, prirodno i vegansko je prava kombinacija. Mnogi brendovi već proizvode takve proizvode, a jedan najpoznatiji svjetski brend koji ćemo svakako spomenuti je Pacifica.

Uobičajeni sastojci životinjskog podrijetla koji se nalaze u kozmetičkim proizvodima uključuju lanolin (masti od vune), skvalen (ulje iz jetre morskog psa), karmin (zdrobljeni kukci), želatinu (kravlje ili svinjske kosti, tetive ili ligamenti), alantoin (urin krava), i posteljicu (ovčji organi). Ne zvuči kao nešto što bismo rado stavljali na svoju kožu. Sama pomisao na razmazivanje dijelova životinja koje se nalaze u kozmetičkim proizvodima mogu biti zastrašujući.

Možda je najveća korist od pokreta veganske ljepote to što potiče potrošače da preispituju sastojke. Predviđa se da će potrošači nastaviti tražiti etički i ekološki prihvatljivije proizvode. A time će pretraživanje pojmova prirodna kozmetika, veganska kozmetika ili ekološka kozmetika nastaviti rasti u Google tražilici i u Hrvatskoj.

Može li veganstvo spasiti budućnost? Može – kako milenijalci skupljaju znanje o štetnim kemikalijama i sigurnijim alternativama, to će biti preneseno na buduće generacije koje će samim time biti podignute na sve svjesniji način.