Zašto Cruelty-free? – 10 Razloga koji će vam Promijeniti Mišljenje

Zasto Cruelty free 10 razloga koji ce vam promijeniti misljenje

Svake godine više od 100 milijuna životinja – uključujući miševe, štakore, žabe, pse, mačke, zečeve, hrčke, zamorce, majmune, ribe i ptice – mučene su i ubijene u laboratorijima za eksperimentiranje i testiranje. Ne nanositi bol životinjama trebala bi biti dovoljna motivacija da se počnu koristiti proizvodi bez okrutnosti, ali postoje i druge pogodnosti za njihovo odabiranje. Proizvodi bez okrutnosti prema životinjama su bolji za okoliš, zdraviji su, čine vas sretnijima, a izbor brendova u kozmetičkoj industriji je velik. Ovo su neki od razloga zašto je cruelty-free izbor bolji izbor. Nastavite čitati jer razloga ima još. Osim toga, znate li da su zvijezde poput Serene Williams, Drew Barrymore i Jessice Albe cruelty-free beauty poduzetnice?

Bilo da tražite cruelty free proizvode ili ne, mogli biste primijetiti da se pojam cruelty free ili bez okrutnosti često koristi svuda. Koriste ga tvrtke na pakiranju svojih proizvoda, a blogeri za ljepotu je često spominju. Ali što zapravo znači cruelty-free ili bez okrutnosti? Ukratko, pojam cruelty free jednostavno znači da proizvod i njegovi sastojci nisu testirani na životinjama. Ako želite znati više o cruelty free pojmu i kako prepoznati cruelty free proizvod pročitajte tekst na blogu Što je cruelty-free proizvod ili proizvod bez okrutnosti?

Neke će tvrtke reći da ne provode testiranja na životinjama ako to nije propisano zakonom – to znači da odlučuju platiti testiranja na životinjama kako bi mogli prodati više proizvoda u Kini. Najbolji način da budete sigurni je kupnja samo od tvrtki koje su u bazi podataka navedene kao cruelty-free, odnosno bez okrutnosti.

Jedan glavni savjet: veganski ne znači nužno i cruelty-free i obrnuto. Proizvod bez okrutnosti može se izraditi sa životinjskim sastojcima kao što je karmin (smrvljeni insekti), a veganski proizvod može se testirati na životinjama. Uvijek predlažemo da odaberete vegansku i cruelty free proizvode.

Nema opravdanja za tvrtke da testiraju na životinjama. Tvrtke koje testiraju na životinjama odlučile su testirati na životinjama. Prelazak na proizvode bez okrutnosti tj. cruelty-free proizvode jedan je od najboljih načina za odbijanje testiranja na životinjama.

Životinje su živa bića koja osjećaju bol baš kao i mi. Čvrsto vjerujemo da svaka duša koja diše zaslužuje suosjećanje, poštivanje i ljubaznost.

sto u kozmetici znaci cruelty free

Zašto odabrati cruelty-free?

1. Testiranje na životinjama užasnije je nego što mislite

Životinje korištene u eksperimentima nisu ograničene samo na male kaveze i nehumane uvjete, također su podvrgnute testovima koji su i više nego okrutni. Neke životinje su prisiljene udisati otrovne plinove, neke su satima imobilizirane na uređajima, neke imaju izbušene otvore u lubanjama, izgorenu kožu ili su oslijepljene. Na posljetku životinje su ubijene. One su u suštini uzgojene da žive život straha i patnje. A uvijek treba imati na umu da su to isto životinje kao i one koje su svakodnevno u okolini.

2. Testiranje na životinjama nije potrebno

 Postoji više mogućnosti testiranja na životinjama koje kompanije mogu birati, kao što su in-vitro testovi (obavljeni na stanicama) ili umjetno tkivo. To znači da sve tvrtke koje provode testiranja na životinjama, ne rade to iz nužde, već zato što žele. Naime, testiranje životinja za kozmetiku nije propisano zakonom u velikom dijelu svijeta. Tako da, neka te ne zavaraju izlike kompanija – “Zato što tako nalaže Zakon.”, “Zato što nema alternative.” ili “Zato što moramo.” Znanost favorizira alternative u odnosu na ispitivanje na životinjama jer su uvjerljivije, ali testiranje na životinjama ima prednost jer je jeftino. Životinje se koriste samo zato što su “pristupačnije”, što je krajnje neetično.

3. Postoji preko 7000 sigurnih kozmetičkih sastojaka

Da bi formulirale svoje proizvode, tvrtke mogu birati s popisa više od 7000 sastojaka koji su već dokazani kao sigurni. To samo dokazuje da ne trebaju testirati više sastojaka na životinjama. Jedine tvrtke koje odluče testirati više sastojaka na životinjama to čine jer žele osmisliti nove, inovativne sastojke kako bi povećale svoju dobit.

4. Zaštitit ćete mnoge vrste životinja

Iako ljudi često razmišljaju o laboratorijskim testovima kada razmišljaju o testiranju na životinjama, testiranje se vrši na svim vrstama životinja. Od kunića do pasa, postoji niz životinja na kojima se testira u laboratorijima. Ako ste ljubitelj životinja, možda vam neće biti ugodno koristiti proizvode koji su testirani na pripitomljenim životinjama. Pogledajte kratki animirani film Save Ralph o testiranju na životinjama od Organizacije Humane Society International. Ispitivanje na životinjama nije nužna praksa u industriji ljepote. Mnoge tvrtke dokazale su da je moguće stvoriti sigurne i učinkovite proizvode bez testiranja na životinjama. Ako se poveća potražnja za proizvodima bez okrutnosti, smanjit će se broj testiranih životinja. Imat ćete ulogu u zaštiti tih životinja.

5. Cruelty-free kozmetika je zdravija

Moramo se sjetiti; koža je naš najveći organ. Ako pogledate naljepnicu i vidite sastojak koji bi naškodio jetri ili slezeni, zamislite učinke koje će imati na vašoj koži. Mnogi brendovi bez okrutnosti nude zelene proizvode bez potencijalno štetnih kemikalija. To znači da su sastojci koje stavljate na kožu ili kosu prirodni i ne sadrže kemikalije koje ne možete niti izgovoriti i ne poznajete njihovo podrijetlo. Također, proizvodi bez okrutnosti obično imaju manje sastojaka u ukupnom sastavu.

Kada posebno tražite proizvode bez okrutnosti, posvetit ćete više pozornosti kozmetici koju koristite. Vjerojatno ćete pročitati više recenzija, pogledati popise sastojaka i saznati više o tvrtkama koje proizvode takve vrste proizvoda. Da biste kupili kozmetiku bez okrutnosti, morat ćete postati pametniji kupac. Istraživanje kozmetike pomoći će vam u pronalaženju proizvoda koji ne koriste ispitivanja na životinjama, ali će vam relativno olakšati pronalazak visokokvalitetnih proizvoda koji će vam odgovarati.

Važno je reći i da kemikalije koje se uobičajeno koriste u proizvodima testiranim na životinjama štetne su ne samo za kožu, već i za planet. Kemikalije koje je teško izgovoriti ne pripadaju nužno našim licima i koži. Umjesto toga, odlučite se za prirodnije sastojke koji su bolji univerzalni izbor za ljude i planet.

6. Promicat ćete pozitivne promjene u industriji ljepote

Promjena nije nešto što se događa preko noći. To je nešto što se događa postupno. U jednom je trenutku bilo uobičajeno da kozmetički proizvodi koriste ispitivanja na životinjama. Polako, ali sigurno, to se mijenja. Svake godine povećavao se broj tvrtki koje nude proizvode bez okrutnosti. Ako želite promovirati takve promjene, tvrtkama morate pokazati da postoji stvarna potražnja za takvim proizvodima. Odabir kozmetike koja nije testirana na životinjama izvrstan je način za promicanje takvih promjena.

Najbolji način za borbu protiv ove neetične prakse je glasanje svojim novcem. U našem društvu novac govori. Svaki put kad kupite nešto, tvrtkama kažete da želite više od te stvari. Isto vrijedi i kada odlučite ne kupiti nešto i umjesto toga odaberete alternativu.

Vraćanje organizacijama koje podržavaju solidne ciljeve i misije izvrstan je način da se učini nešto što će ostaviti trajni utjecaj na naš planet. Mnoge tvrtke koje se bave svojim poslovanjem bez okrutnosti prema životinjama imaju osobni interes za probleme koji muče naš planet, poput izumiranja životinjskih vrsta i globalnog zagrijavanja. Iz tog razloga imaju partnerstva s organizacijama i obvezuju se donirati novac svakom kupnjom u plemenite i vrijedne svrhe.

7. Tisuće sjajnih brendova su cruelty free

Danas postoje tisuće brendova koji su bez okrutnosti. Prošlo je vrijeme kad je odabir proizvoda bez okrutnosti značio samo kupnju losiona od pačulija u maloj lokalnoj trgovini. Još uvijek možemo podržati sve sjajne neovisne tvrtke, ali mnogi mainstream brendovi velikih imena sada su postali bez okrutnosti. Zapravo se ne ograničavate toliko mijenjanjem, jer je toliko sjajnih brendova bez okrutnosti.

kozmetika koja nije testirana na zivotinjama

8. Možete prelaziti postupno

Ako se želite promijeniti, ne morate prestati upotrebljavati proizvode koje trenutno koristite. Budući da ste te proizvode već kupili, nema potrebe da ih bacate. Potrošite proizvode koje trenutno imate. Kad su ti proizvodi spremni za zamjenu, možete potražiti opciju koja je bez okrutnosti. Ako zamjenjujete jedan po jedan proizvod, to bi trebao biti jednostavan postupak. Na kraju, svi proizvodi koje upotrebljavate bit će cruelty free. Savjete kako započeti prijelaz na cruelty free kozmetiku možeš naći ovdje.

Mnogi ljudi brinu oko testiranja na životinjama, posebno u industriji ljepote. Zbog toga je lako pronaći popise koji će vam reći koje brendovi testiraju i koji ne testiraju na životinjama. Ne morate sami obaviti sav posao. Puno je alata koji će vam pomoći na tom putu. Uvijek možete kontaktirati nas ako trebate pomoć.

9. Cruelty-free kupovina bolja je i za planet

 Kupnjom samo potrebnih artikala, također smanjujemo otpad i doprinosimo svoj mali dio kako bismo bili svjesniji i manje rasipni naših resursa. Kada podupirete tvrtku kupnjom proizvoda, ulažete u njezinu vrijednosti, htjeli to ili ne. Ne bi li radije podržavali rad čije vrijednosti odražavaju i vaše vlastite – brend koji zapravo brine o planeti i njenim stanovnicima?

10. Činite dobro – osjećate se dobro

 Industrija ljepote voli sakriti svoju tamnu stranu i ponašati se kao da se testiranje na životinjama ne događa iza kulisa ili da nije tako loše kao što uistinu je. Ako prije niste bili svjesni okrutnosti ispitivanja na životinjama, u redu je. Sada kada znate, možete donijeti bolje odluke koje mogu imati veliki utjecaj na životinje širom svijeta i sam planet.

Što može biti bolje za svijet i njegovu okolinu od onih koji su iskreno sretni? Kupnja proizvoda bez okrutnosti čini da se ljudi osjećaju dobro, znajući da podržavaju prava životinja, kao i da pomažu planetu na bezbroj načina, čak i uz samo jednu malu kupnju. Učinite nešto dobro za planet prelaskom na proizvode bez okrutnosti, ako već niste! Svjesnost održivosti i obveza zaštite okoliša brendova koje podržavate čini veliku razliku za naš planet, zato nemojte odgađati educirati se o ovoj važnoj temi. Imate moć da napravite razliku, a kad to učinite, sigurno ćete se osjećati sjajno!

Kupnjom proizvoda bez okrutnosti dajete izjavu tvrtkama koje još uvijek testiraju na životinjama, svojim prijateljima i obitelji te široj zajednici. Izjava je da ja kao potrošač odbijam uložiti novac u ove neetične, zastarjele prakse testiranja na životinjama. Dijeljenjem ovih proizvoda na društvenim mrežama i onima oko vas, praksa kupnje proizvoda bez okrutnosti postat će uobičajena. Ako dovoljno ljudi bojkotira tvrtke koje još uvijek testiraju na životinjama, možemo poslati jasnu i važnu poruku koja će stvoriti stvarne promjene. Nažalost, mnoge tvrtke imaju izbor hoće li svoje kemikalije i sastojke testirati na životinjama ili ne. Možda se pitate zašto se ispitivanja na životinjama i dalje događaju – ako ozlijeđeni kupac tuži tvrtku, tvrtka može pružiti podatke iz odobrenih pokusa na životinjama kao obranu. Bilo koji ‘novi’ sastojak ili kemikalija također se mora testirati na životinjama kako bi se stvorili sigurnosni podaci, unatoč tome što već imate preko 7000 sigurnih sastojaka na izbor!

Tvrtke su nas uvjerile da su ispitivanja na životinjama neophodna da bismo znali jesu li proizvodi sigurni za ljudsku upotrebu. Istina je da postoje razumne alternative ispitivanjima na životinjama kako bi se osigurala sigurnost sastojaka. Na primjer, mnoge su tvrtke odlučile koristiti in vitro ispitivanje, koje ima mnogo prednosti u odnosu na ispitivanje na životinjama. Zapravo su mjesta poput EU odlučila upotrijebiti in vitro testiranje kako bi u potpunosti zamijenila testiranje na životinjama.

Postoje i kultivirana stanična tkiva, kao i računalni modeli koji se mogu koristiti za zamjenu praksi testiranja na životinjama. Kako bi formulirale svoje proizvode, tvrtke mogu birati s popisa od preko 7000 sastojaka koji su prethodnim ispitivanjima već dokazani kao sigurni. To znači da tvrtke ne trebaju više testirati sastojke na životinjama. Jedine tvrtke koje se odluče za više ispitivanja sastojaka na životinjama to čine jer žele smisliti nove, revolucionarne sastojke kako bi povećale svoju dobit. To je jedan od razloga za odabir organske i veganske kozmetike, kao i cruelty free. Na taj način možete biti sigurni u kvalitetu i moralnost sastojaka koji se stavljaju u vašu kozmetiku.

Povrh svega ostalog, laboratorijske životinje nisu zaštićene nikakvim zakonima. Što se tiče ljudi zaduženih za tu industriju i zakonodavaca, testiranje na laboratorijskim životinjama ne smatra se zlostavljanjem ili okrutnim. Nastojimo zaštititi kućne ljubimce od zlostavljanja, ali laboratorijski zečevi, miševi, psi, mačke i druge životinje nemaju ista prava. To je samo po sebi dovoljan razlog za kupnju kozmetike bez okrutnosti.

Hvala vam što ste postali cruelty free i napravili razliku!

Izvor:

evxocosmetics.com/pages/why-choose-cruelty-free-cosmetics

www.unsustainablemagazine.com/why-you-should-choose-cruelty-free-cosmetics/

biofriendlyplanet.com/eco-awareness/7-ways-cruelty-free-products-help-save-the-planet/

www.crueltyfreekitty.com/cruelty-free-101/why-switch-to-cruelty-free/

www.floraandfauna.com.au/blog/why-choose-cruelty-free

odacite.com/blogs/tohealthandbeauty/cruelty-free-what-does-it-mean-why-is-it-so-important

Ova stranica koristi "kolačiće" (eng. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i praćenje posjećenosti. Postavke prihvata kolačića možete podesiti u vašem internet pregledniku. Nastavkom korištenja stranice smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "Prihvaćam"